400 przejazdów kolejowo-drogowych z dodatkowym oznakowaniem


400 przejazdów kolejowo-drogowych z dodatkowym oznakowaniem. Tylko w tym roku 52 przejazdy pasy akustyczno-wibracyjne. Dodatkowe oznakowanie na drogach dojazdowych do torów umieszczają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z zarządcami dróg. To działanie na rzecz ograniczenia liczby zdarzeń na skrzyżowaniach dróg z torami. Pasy mają przypominać kierowcom o zachowaniu szczególnej ostrożności i wyhamowaniu przed przejazdem. PLK przy współpracy z zarządcami dróg do tej pory zamontowały na 372 dojazdach do przejazdów poziome wypukłe pasy na jezdni. Linie są w kilkumetrowych odstępach, na ok. 25 m odcinku przed przejazdem. „Wymuszają" ograniczenie prędkości, dzięki powstającej wibracji podczas przejeżdżania. Linie są czerwone, by były bardziej widoczne. Ponadto oprócz inwestycji ważne są też działania organizacyjne i informacyjne na przejazdach kolejowo-drogowych. W minionym roku oznakowanych zostało 14 000 przejazdów kolejowo-drogowych specjalnymi żółtymi naklejkami. Mają one pomóc w szybkim reagowaniu w razie niebezpieczeństwa w rejonie przejazdu. Z testów przeprowadzonych przez PKP w przypadku 80% przejazdów ruch można wstrzymać w ciągu 3- 5 minut od podania numeru przejazdu. Na żółtej naklejce są trzy podstawowe dane takie jak indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo- drogowego, numer alarmowy 112 i numery awaryjne. Pracownicy PLK umieszczają naklejki od wewnętrznej strony krzyży świętego Andrzeja na przejazdach zabezpieczonych znakami i sygnalizacja świetlną oraz skrzyżowaniach z rogatkami gdzie naklejki są na cokołach rogatek.