Budowa wiaduktów na trasie Rail Baltica
Rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego w Małkini na linii Warszawa Białystok. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.
Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Już ponad rok pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.
Bezkolizyjne skrzyżowania na mazowieckim odcinku Rail Baltica powstają także w innych miejscowościach. Budowany jest wiadukt w centrum Łochowa, w Łochowie-Jasiorówce i Toporze.
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
Prace będą jeszcze prowadzone w:
- Zielonka – tunel drogowy
- Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy
- Kobyłka – tunel drogowy
- Tłuszcz – wiadukt drogowy
- Mokra Wieś – wiadukt drogowy.