Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów!


Informacja Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Agnieszki Drzewoskiej. Z uwagi na znaczne obciążenie instytucji konsumenckich zachęca ona do korzystania z narzędzi umożliwiających konsumentom samodzielne znalezienie porady. Wiele pytań i odpowiedzi oraz niezbędne dokumenty do pobrania można znaleźć na stronie UOKIK-u. Porady związane z aktualną sytuacją są tam podzielone na kilka kategorii tematycznych „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, „Usługi finansowe”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Dla przykładu w kategorii „Transport” znajdują się informacje, co zrobić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana została również przez Stowarzyszenie Aquila. Odnośniki znajdziecie na stronie internetowej Radia FAMA. Ponadto konsumenci, którzy zaobserwowali niepokojący wzrost cen żywności i produktów higienicznych, proszeni są o zgłaszanie tego faktu drogą elektroniczną na adres monitoring@uokik.gov.pl albo telefonicznie pod nr 801 440 220 lub 22 290 89 16. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie udziela także porad telefonicznie pod nr 44 7253090 i mailowo pod adresem rzecznik@ powiat-tomaszowski.pl


1. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php.
2. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2...
3. Strona https://e-konsument.com/ – przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innych sprawach niż związane z koronawirusem.

Informuję także, że istnieje możliwość pobrania niezbędnych dokumentów na stronie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/formularze/