Nie dajmy się oszukać!


Zakupy przez internet stają się coraz bardziej popularne, co niestety wykorzystują też przestępcy. Zbliżające się święta to dla nich czas żniw. Rozwijająca się technologia daje też możliwość korzystania ze sklepów internetowych, które wabią atrakcyjnymi cenami nie tylko w okresie świątecznym. Internetowe zakupy niosą ze sobą jednak szereg niebezpieczeństw, jak oszuści, którzy czekają na naiwnych klientów. Wybierając sprzedawcę warto upewnić się czy jest on wiarygodny i posiada pozytywne opinie od innych kupujących. Aby nie stracić pieniędzy, dobrym rozwiązaniem będzie płatność za zakupy przy ich odbiorze. Wtedy będziemy mieć pewność, że nie zostaniemy oszukani, a zamówione zakupy zostaną dostarczone. Zamawiając przedmioty w internetowych sklepach wysyłkowych trzeba pamiętać, że każdy kupujący ma prawo zwrócić towar w ciągu 14 dni od otrzymania paczki i domagać się zwrotu pieniędzy, jeżeli dany towar nie spełnia oczekiwań klienta. Warto tu jednak zaznaczyć, że nie podlegają temu takie towary jak artykuły z krótkim terminem przydatności do użycia, towary wyprodukowane na zamówienie klienta, płyty z muzyka czy filmami, jeśli otworzyliśmy zapieczętowane opakowanie, a także bilety na koncerty lub wydarzenia sportowe. Więcej informacji znajdziemy na stronie internetowej www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl oraz pod nr telefonu 801 440 220.