Ponad 2 miliony osób korzysta z Internetowego Konta Pacjenta

Ponad 2 miliony osób korzysta z Internetowego Konta Pacjenta. To bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dostępna w serwisie pacjent.gov.pl. Aktywne konto pozwala załatwić wiele spraw związanych ze zdrowiem, bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w czasie epidemii. Bez konieczności wizyty w przychodni, po odbyciu teleporady medycznej można np. otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem, a ponadto sprawdzić czy wykupiliśmy wszystkie leki oraz zobaczyć, jakie dawkowanie przepisał nam lekarz. Możemy też nadać uprawnienia do naszego konta osobie bliskiej, i to ona będzie otrzymywać SMS-em kod, umożliwiający realizację e-recepty. Dodatkowo dzięki aplikacji mamy dostęp do wszystkich ulotek leków zarejestrowanych w Polsce i w każdej chwili możemy przeczytać na co należy zwrócić uwagę podczas przyjmowania leku lub jakie są działania niepożądane. Aby zostać e-pacjentem wystarczy mieć ważny profil zaufany lub korzystać z bankowości elektronicznej. Ponadto, przychodnie proponują swoim pacjentom możliwość zamawiania e-recept na kontynuację leczenia przez internet. W związku z tym, nie ma jednak obaw, że teleporady uniemożliwią bezpośrednie wizyty u lekarzy. Jeśli po zdalnym wywiadzie będzie taka konieczność, pacjenci otrzymają sugestię skorzystania z wizyty w placówce medycznej lub skontaktowania się ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Anna Leder, rzecznik prasowa ŁOW Narodowego Funduszu Zdrowia