​Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku

Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku. Mieszkanka powiatu opoczyńskiego straciła kilkaset złotych. Oszust przejął dostęp do jej karty płatniczej. Przedstawił on swojej ofierze nieprawdziwą informację dotyczącą próby włamania na konto bakowe kobiety. Wyłudził od 34-latki numer karty płatniczej wraz z kodem i w ten sposób ją okradł. Pamiętajmy, że banki, w których posiadamy konta czy lokaty, posiadają większość danych swoich klientów. Zatem, prawdziwy pracownik banku, nie będzie prosił o podanie wszystkich danych. Oszust takimi informacjami nie dysponuje, dlatego za wszelką cenę będzie próbował zmusić nas do ich podania. Oczywiście największą uwagę skupi na wyłudzeniu od nas danych logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli rozmówca podający się za pracownika banku poprosi cię o podanie loginu i hasła do konta bankowego, możemy być pewni, że rozmawiamy z cyberprzestępcą. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o te dane jak i o podanie całego numeru PESEL, serii i numeru dokumentu tożsamości czy pełnych danych z karty płatniczej. Nie poprosi też o podanie loginu i hasła do konta. Ważne jest też żeby nie instalować na swoim urządzeniu nieznanego oprogramowania. Warto też pamiętać, że zawsze można potwierdzić tożsamość konsultanta banku poprzez bankową infolinię.

asp.szt. Barbara Stępień, rzecznik prasowa KPP w Opocznie