Co daje pozycjonowanie strony internetowej?
Aby zaistnieć w sieci, musisz prowadzić działania marketingowe, które pozwolą Ci dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Do najskuteczniejszych należy pozycjonowanie, którego celem jest osiągnięcie wysokich pozycji na frazy najlepiej opisujące Twój biznes. Co właściwie daje i dlaczego warto w nie inwestować?
Pozycjonowanie stron w Google – na czym polega?
Kiedy wyszukujesz dane zapytanie w Google, zapewne sprawdzasz witryny, znajdujące się na wysokich pozycjach – nie tracisz czasu na przeglądanie kolejnych wyników. Celem pozycjonowania jest doprowadzenie Twojej strony do jak najwyższych pozycji, co ostatecznie przełoży się na zwiększony ruch z wyników wyszukiwania. Aby to osiągnąć, trzeba zrealizować wiele różnych działań. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się na tej stronie: https://smartbees.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie w Google?
Popularność tych działań marketingowych nie jest przypadkowa – przemawia za nimi wiele czynników. Według BrightEdge aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, co oznacza, że większość internautów, którzy poszukują produktu, usługi albo odpowiedzi na dane pytanie, zaczyna poszukiwania właśnie od Google. Z raportu tej samej firmy wynika, że pozycjonowanie zapewnia witrynom średnio o 1000% więcej odwiedzin niż ruch organiczny z serwisów społecznościowych. Do tego dochodzi wysoki wskaźnik zwrotu z inwestycji. Różne badania potwierdzają, że pozycjonowanie osiąga – w zależności od branży – jedne z najlepszych wyników albo najlepsze. Takie wnioski płyną z analizy przeprowadzonej przez FirstPageSage. Okazuje się, że:
- w branży B2C SEO osiągnęło trzeci wynik. Pierwsze miejsce zajął email marketing (2,8%), drugie – organiczne social media (2,4%), a trzecie – SEO i sponsorowane social media (2,1%),
- w branży B2B uzyskało najlepszy wynik, czyli 2,6%. Drugą pozycję zajął email marketing z rezultatem 2,3%, a trzeci webinary – 2,3%.
Powyższe dane pokazują, jak dobre wyniki może przynieść inwestycja w SEO (Search Engine Optimization). Co więcej, w tym samym badaniu sprawdzono, jak pozycjonowanie wypadło w konkretnych branżach i okazało się, że zdecydowanie najczęściej zajmowało pierwszą pozycję lub miejsce na podium. Dlatego w większości przypadków są to działania, które powinny się znaleźć wśród tych, które zamierzasz realizować w kampanii. Przyjrzyjmy się bliżej, co właściwie daje pozycjonowanie stron.
Efekty pozycjonowania stron – co daje inwestycja w SEO?
Zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania pozwala wykorzystać potencjał wyszukiwarek. To w dalszym ciągu główny sposób poszukiwania informacji i szybko się to nie zmieni. Co konkretnie daje SEO?
Wykorzystasz potencjał jaki daje Google
Według StatCounter Google ma obecnie około 90% udziału w rynku wyszukiwania. Drugie miejsce zajmuje Bing z wynikiem około 7%. Z tego względu pozycjonowanie skupia się na działaniach prowadzących do osiągnięcia wysokich pozycji właśnie w Google. Poza tym google.com jest zdecydowanie najpopularniejszą witryną w Polsce. Jak wynika z badania Mediapanel (z grudnia 2024 roku), odwiedziło ją blisko 27,5 mln użytkowników przy łącznej liczbie internautów wynoszącej 29,7 mln. Drugi w kolejności YouTube osiągnął wynik o 7 mln gorszy.
Zoptymalizujesz stronę pod algorytm Google i oczekiwania użytkownika
Jednym z kroków na drodze do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest optymalizacja techniczna pod kątem algorytmu. Obecnie wymagania Google są w dużej mierze spójne z oczekiwaniami użytkowników. Do elementów tych działań zaliczamy m.in. wdrożenie szyfrowanego połączenia, przyspieszenie działania witryny, zapewnienie responsywności, wprowadzenie odpowiednich przekierowań i wiele innych kroków, dzięki którym witryna z jednej strony spełnia wymagania Google, a z drugiej zapewnia to, czego oczekują od niej użytkownicy.
Pozyskasz ruch, który znakomicie konwertuje
Ogromną zaletą odwiedzin z wyników wyszukiwania jest wspomniana skuteczność. Pozycjonowanie osiąga wysokie ROI na tle innych działań marketingowych, ale z czego to wynika? Choćby ze sposobu, w jaki internauci docierają na Twoją stronę. Nie są to odwiedziny przypadkowe. Internauta wyszukał określoną frazę, gdyż prawdopodobnie chce znaleźć to, co masz w ofercie. Google na dane zapytanie wyświetliło mu wynik z Twojej strony. Internauci klikają witryny, które zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego jeśli rzeczywiście znajdą na Twojej stronie to, czego szukają, masz duże szanse na zdobycie klienta.
Zapewnienie wysokiej jakości treści
Jednym z ważnych elementów w kampanii SEO jest zapewnienie internautom eksperckiego contentu na Twojej stronie. Witryna powinna dostarczać treści, które nie tylko są zoptymalizowane pod pozycjonowanie, ale przede wszystkim dostarczają użytkownikom wartość dodaną. Ich autorami mają być osoby, które doskonale znają daną branżę, są w stanie pomóc w rozwiązywaniu różnych problemów związanych z Twoimi produktami lub usługami. Doradzą, na co zwrócić uwagę przy ich wyborze. Jeśli dostarczasz taki content, w przyszłości możesz być dla internauty pierwszym źródłem, do którego sięgnie. W ten sposób możesz kształtować wizerunek branżowego eksperta.
Dotrzesz do lokalnych klientów
Pozycjonowanie doskonale się sprawdza nie tylko, jeśli prowadzisz sklep internetowy czy po prostu kierujesz ofertę do klientów z całej Polski. To także dobry krok, jeśli chcesz dotrzeć do zainteresowanych ofertą z Twojej okolicy. Czy wiesz, że aż 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny? 81% internautów używa tej wyszukiwarki do znalezienia opinii o lokalnych firmach. Zwróć uwagę, że wyniki na zapytania lokalne różnią się od tych, które dotyczą fraz ogólnych. Jednym z wyróżników jest trzypak rezultatów z Google Maps, który wyświetla się zazwyczaj w górnej części SERP-ów (Search Engine Results Page). Co zrobić, aby Twoja firma się tam wyświetlała?
Najpierw musisz założyć bezpłatny Profil Firmy w Google, a następnie go wypozycjonować. W tym przypadku potrzebne są zupełnie inne działania niż realizowane w procesie pozycjonowania stron WWW. Dzięki wspomnianemu profilowi Twoja marka może być widoczna w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne nawet trzykrotnie w top 10. Pierwszy dzięki stronie, drugi – poprzez wizytówkę, a trzeci – w ramach płatnej reklamy w systemie Google Ads.
Zwiększenie znajomości marki
Możesz startować w sieci jako zupełnie anonimowa firma. Pozycjonowanie umożliwi Ci zbudowanie popularności marki, spowodowanie, że stanie się bardziej znana. Moment, w którym zaczniesz się przebijać na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, będzie się wiązać z coraz większą liczbą odwiedzin w witrynie. Pamiętaj jednak, że mało kto staje się klientem od razu po pierwszym kontakcie z daną marką. Realnie takich punktów styku przed zakupem jest przeważnie od 5 do 20. Pozycjonowanie daje Ci możliwość zainicjowania tego kontaktu. Dzięki niemu Twoja marka może być zapamiętana, a w sytuacji, kiedy internauta na nią trafi, łatwiej będzie mu podjąć decyzję zakupową. Jednak ona już zależy od wielu czynników, natomiast bezdyskusyjnie dzięki SEO możesz budować świadomość marki.
Artykuł sponsorowany.