Jak zbudować markę osobistą? – LinkedIn i jego możliwości

Spośród wszystkich portali społecznościowych do jednych z ważniejszych bez wątpienia należy LinkedIn. To właśnie dzięki niemu otrzymujemy możliwość pewnego wkroczenia na specjalistyczny rynek pracowniczy, nawiązując nowe kontakty oraz budując markę osobistą. Profesjonalny profil przyciąga uwagę zarówno pracodawców, jak i potencjalnych klientów. Jednak praktyka pokazuje, że to nie jedyne zalety, jakie posiada LinkedIn...

  1. LinkedIn – budowanie sieci kontaktów.
  2. Portal społecznościowy dla każdego?
  3. Co jeszcze daje profil na LinkedIn?

Jak działa LinkedIn? Czym w ogóle jest ten portal? – Pytania te powszechnie pojawiają się wśród osób nieposiadających własnego profilu lub dopiero wchodzących na nowoczesny rynek pracy. Co istotne, niezależnie od naszego doświadczenia i zdobytych umiejętności, jest to nieocenione narzędzie pozwalające budować markę osobistą. Rozsądnie konstruowany profil szybko wzbudzi zainteresowanie, niosąc za sobą pożądane efekty.

LinkedIn – budowanie sieci kontaktów

Szeroko pojęte działanie w social mediach jest w obecnym świecie konieczne do odniesienia sukcesu na drodze zawodowej. Udowadnia to Linkedin (https://artursmolicki.com/blog/linkedin-i-budowani...) – profesjonalny portal dla różnego rodzaju specjalistów, ale też pracodawców.

Choć powstał już w 2003 roku, w dalszym czasie cieszy się olbrzymią popularnością, nieustannie odnotowując wzrost liczby aktywnych użytkowników. To ponad 700 milionów kont, czyli potencjalnych partnerów, z którymi możemy podjąć współpracę!

Portal społecznościowy dla każdego?

Do nawiązywania kontaktów biznesowych na portalu LinkedIn nie potrzeba wiele. Dany specjalista, tworząc konto, zawiera w nim całe swoje doświadczenie zawodowe i wiedzę (do potwierdzenia umiejętności możemy wykorzystać między innymi wykształcenie, dodatkowe kursy oraz rekomendacje).

Ponadto zainteresowanie przyciągają użytkownicy aktywni, czynnie udzielający się na portalu, np. w grupach dyskusyjnych czy na osobistym blogu, który możemy prowadzić pod profilem.

Co jeszcze daje profil na LinkedIn?

Tworząc profil na LinkedIn, szybko przekonamy się, że konstruujemy swojego rodzaju CV – szczegółowe, w pełni profesjonalne i podkreślające wszystkie nasze mocne strony. To bardzo ważne działanie, umożliwiające budowanie sieci kontaktów biznesowych.

Warto przy tym dokładnie określić interesujące nas branże i stanowiska, nie chcąc zmagać się z natłokiem informacji, które trudno samodzielnie wyselekcjonować. Nie szukajmy drogi na skróty: poświęćmy czas na stworzenie profilu oraz późniejszego jego prowadzenie.


Artykuł sponsorowany.