Na czym polega responsywność strony internetowej?

Chcesz, aby Twoja firmowa witryna przyciągała klientów? W takim razie powinna być nowoczesna i zgodna z trendami. A ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta zarówno z komputerów, jak i smartfonów do przeglądania Internetu, to projekt WWW musi zostać dostosowany do wymogów oraz rozdzielczości ekranu każdego z tych urządzeń. Właśnie dlatego responsywne projektowanie stron jest obecnie tak popularne. Na czym polega? Jakie przynosi korzyści? Czym różni się RWD od mobile? Jak zadbać o pozytywne doświadczenia odwiedzających? Przeczytaj i sprawdź!

Dlaczego responsywne projektowanie stron WWW jest ważne?

Nie od dziś wiadomo, że projektowanie stron internetowych wiąże się – w przypadku przedsiębiorców – ze stworzeniem wirtualnej wizytówki biznesu. To świetne miejsce do zaprezentowania działalności oraz oferty.

Przy planowaniu projektu WWW warto wziąć pod uwagę, że z każdym rokiem rośnie liczba użytkowników Internetu, którzy korzystają z urządzeń mobilnych (w szczególności smartfonów) do przeglądania m.in. firmowych witryn. Dlaczego to takie ważne? Otóż dla dzisiejszych odbiorców statyczne strony internetowe dla firm to już za mało.

Jeżeli chcesz dostosować się do preferencji i wymogów współczesnych internautów, musisz zadbać, aby Twój serwis wyświetlał się poprawnie na różnych urządzeniach – nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie. Takie właściwości zapewnia responsywna strona internetowa, dzięki której potencjalny klient może wygodnie i sprawnie przeglądać witrynę.

Czym jest responsywna strona internetowa?

Jeszcze do niedawna dostosowanie witryny do smartfonów było tylko modnym rozwiązaniem. Dziś korzystanie z urządzeń mobilnych przez coraz liczniejszą grupę użytkowników niejako wymusza tworzenie responsywnych stron WWW. Nieodpowiednie wyświetlanie na tabletach czy telefonach może utrudnić dotarcie do klientów z ofertą.

Warto więc w tym miejscu wyjaśnić, czym jest Responsive Web Design (RWD). Otóż termin ten opisuje technikę opartą na tworzeniu strony internetowej, która będzie uniwersalna. To zaś oznacza, że wygląd i układ takiej witryny automatycznie dopasuje się do rozmiaru ekranu o dowolnej rozdzielczości. Layout (interfejs) oraz treść będą zmieniać się więc w zależności od wykorzystanego urządzenia.

W przypadku stron responsywnych zachowujesz atrakcyjność, czytelność i funkcjonalność zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i telefonach czy tabletach. Responsive Web Design oznacza dla internautów rozwiązanie problemów z trudną nawigacją czy niedopasowaną czcionką.

Czym charakteryzuje się wersja responsywna strony WWW?

Wiesz już, że dzięki zastosowaniu technologii RWD, użytkownicy mogą swobodnie przeglądać witrynę na większych monitorach komputerów stacjonarnych, średnich ekranach laptopów i tabletów oraz niewielkich wyświetlaczach smartfonów. Co ważne, w przypadku responsywnych stron

dostosowanie projektu dotyczy nie tylko ekranu urządzenia, ale również przeglądarki, z jakiej aktualnie korzysta internauta.

Dzieje się tak, ponieważ system w sposób automatyczny pobiera informacje o sprzęcie i przeglądarce, a następnie dostosowuje wszelkie niezbędne elementy witryny do obowiązujących wymogów. Dopasowaniu podlegają zarówno najważniejsze funkcjonalności, jak i różne dodatki np. elementy graficzne czy czcionki. Nie musisz więc martwić się, gdzie użytkownik przegląda stronę – ta wyświetli się odpowiednio w Google Chrome, Safari czy Operze.

Jak zaprojektować responsywną stronę?

W tym celu należy m.in.:

  • zamienić klikalne elementy na komputerze w przyciski dotykowe dla urządzeń mobilnych,
  • opublikować skompresowane, szybko ładujące się grafiki we właściwym formacie,
  • zmienić wielkość konkretnych fontów i punktów w wersji mobilnej dla lepszej nawigacji,
  • zastosować właściwą optymalizację treści oraz jej prawidłowe formatowanie i strukturę,
  • zmniejszyć ilość obrazków oraz elementów ozdobnych w porównaniu do widoku witryny na komputerze stacjonarnym.

Oczywiście, to jeszcze nie wszystko. W ramach kodowania możesz wyłączyć część elementów zastosowanych w witrynie, tak aby wyświetlały się wyłącznie na określonych urządzeniach czy w odpowiednich rozdzielczościach. Dzięki temu konkretne grafiki lub przyciski mogą wczytać się na przykład tylko podczas wyświetlania strony na smartfonie.

Zalety responsywnych stron internetowych

Czy wiesz, co jest ważne dla użytkowników stron internetowych? Otóż z pewnością szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji – szczególnie w przypadku przeglądania Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Jeśli chcesz więc przyciągnąć klientów do firmowej witryny czy e-sklepu, to zadbaj o Responsive Web Design. Co możesz zyskać dzięki nowoczesnej technologii? Responsywny projekt niesie za sobą wiele korzyści – poznaj najważniejsze.

Wygoda dla użytkowników urządzeń mobilnych

Poszukiwanie informacji to tylko jedna z wielu czynności wykonywanych przez internautów na smartfonach. Coraz częściej konsumenci robią zakupy online za pośrednictwem telefonów komórkowych. Nie może dziwić Cię więc, że witryny, które nie dopasowują się do ekranu urządzenia użytkownika, nie pozyskują wartościowego ruchu.

Posiadanie responsywnej strony nie tylko rozwiązuje ten problem, ale sprawia również, że klienci mogą komfortowo zapoznać się z ofertą. Projekt przyjazny w użytkowaniu nie wymaga przybliżania niewidocznego zdjęcia czy niewyraźnej czcionki.

Więcej klientów dzięki wersji mobilnej

Projektowanie stron responsywnych nie tylko zwiększa komfort użytkowania, ale wpływa na pozyskanie większej liczby klientów. Dlaczego? Ponieważ coraz więcej internautów korzysta z urządzeń mobilnych np. będąc w drodze do pracy czy szkoły. W tym czasie mogą dotrzeć do Twojej oferty. W końcu, jeśli Twoja witryna nie wyświetla się wyłącznie na komputerach, to jest dostępna dla większego grona potencjalnych odbiorców – również w Social Mediach.

Większa konwersja a strona RWD

Responsywny projekt wiąże się z szybszym wczytywaniem witryny. Jest to o tyle ważne, że ładowanie strony znacząco wpływa na poziom konwersji, czyli oczekiwanego zachowania użytkownika. Każda sekunda opóźnienia może spowodować wzrost niezadowolenia i udanie się internauty pod inny adres.

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych może więc nie tylko zmniejszyć współczynnik odrzuceń, ale również zatrzymać użytkownika na dłużej. To zaś zwiększa szansę na wykonanie pożądanej akcji np. kupienie produktu.

Wyższa pozycja swojej strony w Google

Trudno wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej bez dopasowania jej do ekranu urządzenia mobilnego. Wyszukiwarka Google wymaga bowiem już od dłuższego czasu zastosowania technologii RWD przez wszystkie witryny, którym zależy na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Responsive Web Design czy wersja mobilna – co wybrać?

Zalet stron responsywnych można znaleźć zdecydowanie więcej. Warto je jednak przedstawić w kontekście wersji mobilnej. Jest to bowiem rozwiązanie dedykowane wyłącznie takim urządzeniom jak tablety czy smartfony. Gdy posiadasz już witrynę dostępną na desktopach, opcja mobile będzie więc jedynie dodatkiem.

Strona mobilna to świetne rozwiązanie, jeśli cenisz sobie szybkość ładowania i zależy Ci na lekkości witryny. Pamiętaj jednak, że w przypadku wersji desktopowej i mobilnej, musisz dwukrotnie wprowadzać konieczne zmiany oraz osobno monitorować ruch. Możesz wybrać więc stronę responsywną, jeśli chcesz oszczędzić czas i pieniądze.

Dzięki zastosowaniu technologii RWD zyskujesz wygodę, lepszy wizerunek w oczach użytkowników i algorytmów Google oraz spójność – responsywny design strony wygląda poprawnie na wszystkich urządzeniach, a sama witryna jest dostępna pod jednym adresem.

Jak zrobić stronę responsywną? Podsumowanie

Firmowa witryna powinna wspierać działanie biznesu. Tak się stanie, jeśli dopasujesz ją do różnych rodzajów ekranów. Docenią to nie tylko użytkownicy mobilnych urządzeń. Dla właścicieli stron internetowych ważne okazuje się, aby projekt WWW był responsywny, czyli łatwy w zarządzaniu, tani w utrzymaniu, nowoczesny i atrakcyjny wizualnie.

Zastanawiasz się, kto może pomóc Ci w tworzeniu strony internetowej dostępnej na każdym urządzeniu? Najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów! Responsive Web Design wymaga wiedzy, doświadczenia, znajomości zasad projektowania oraz zmysłu estetycznego.

Jeśli zoptymalizowana strona responsywna jest Twoim celem, to już teraz nawiąż współpracę z WeNet. Dlaczego? Otóż doradcy internetowi zbudują dla Ciebie witrynę zgodną z wymaganiami dzisiejszych klientów. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i wiedzy potrafią dopasować projekt do potrzeb każdego biznesu i wymagań branży. Co więcej, eksperci podążają za aktualnymi trendami i znają się na nowej technologii.

W ramach kompleksowej obsługi zyskasz wszystko, co potrzebne, aby Twoja firma zaistniała online:

  • dopasowaną do branży i oryginalną domenę,
  • sprawny, niezawodny i optymalny hosting,
  • bezpieczeństwo zagwarantowane certyfikatem SSL,
  • unikalny, czytelny i atrakcyjny projekt graficzny,
  • zoptymalizowane pod SEO i merytoryczne treści,
  • responsywny szablon strony internetowej,
  • wsparcie dedykowanego opiekuna i nielimitowane zmiany.

Zamów darmową konsultację, przedstaw swoje potrzeby i zaufaj profesjonalistom, którzy od lat pomagają małym i średnim przedsiębiorcom w promocji online. To świetne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej dostępnej na różnych rozmiarach ekranów.



Artykuł sponsorowany.