​Reorganizacja w kieleckim Urzędzie Miasta

Reorganizacja w kieleckim Urzędzie Miasta. Będzie mniej wydziałów i nowi dyrektorzy. Po wprowadzeniu zmian znacząco zmieni się struktura w urzędzie miasta. Z dotychczasowych 22 wydziałów oraz zakładu obsługi powstanie 12 wydziałów i 4 komórki na prawach wydziałów. Liczba dyrektorów i zastępców zmniejszy się z 40 do 26. Jak poinformował konferencji prasowej prezydent miasta Bogdan Wenta, przygotowując projekt reorganizacji władze Kielc brały pod uwagę opinie mieszkańców, uwagi pracowników,a także były konsultacje w innych miastach, m.in. we Wrocławiu i Gdańsku. W ramach wprowadzonych zmian w strukturze powstaną dwa nowe wydziały: Komunikacji Społecznej oraz Administracji. Pierwszy z nich zajmie się współpracą z fundacjami pozarządowymi, budżetem obywatelskim, a także konsultacjami społecznymi. Ponadto będzie zajmował się też promocją miasta i kreowaniem jego wizerunku, obsługą działalności gospodarczej i współpracy z przedsiębiorcami oraz obsługą inwestorów. Natomiast Wydział Administracji będzie odpowiedzialny za zamówienia publiczne, inwestycje prowadzone przez miasto, czy transport. Nowością ma być też organ opiniująco-doradczy czyli Kolegium Prezydenta, w skład którego wejdą: Prezydent Miasta, wiceprezydenci, skarbnik i sekretarz oraz według potrzeby: dyrektorzy wydziałów, dyrektorzy jednostek miejskich oraz eksperci na zaproszenie. Kolegium ma weryfikować i opiniować wszystkie wydatki miasta powyżej 300 tys. złotych. Reorganizacja Urzędu Miasta w Kielcach potrwa około jednego miesiąca. Władze miasta twierdzą, że nowa struktura nie pociągnie za sobą zwolnień. Osobom, które stracą stanowiska będą przedstawiane inne oferty pracy w urzędzie. Zwolnienia nie są wykluczone w przyszłości po objęciu stanowisk przez kadrę kierowniczą. Obecnie w kieleckim ratuszu jest zatrudnionych 600 osób.