Ruszyła 12. edycja Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego

Mieszkańcy Kielc mogą zgłaszać już swoje pomysły w kolejnej, 12. edycji budżetu obywatelskiego. Tym razem ratusz na ich realizację przeznaczy ponad 9, 3 miliona złotych, to o pół miliona złotych więcej niż w poprzedniej edycji. W tym roku wprowadzono zmiany w regulaminie Kieleckiego Budżetu Obywatelskiego. Są one odpowiedzią na sugestie i propozycje mieszkańców. Dużą nowością jest możliwość zgłaszania projektów nie tylko, jak do tej pory, na terenach stanowiących własność miasta, ale także na gruntach należących do spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot, Skarbu Państwa i województwa świętokrzyskiego. Więcej na ten temat mówił Dariusz Detka, Dyrektor Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej.

- Osoby, które będą potrzebowały pomocy, lub nie będą miały dostępu do komputera i Internetu mogą zgłosić swój projekt do urzędu miasta. Przypominam, że do każdego projektu należy załączyć listę poparcia podpisaną co najmniej przez 15 mieszkańców Kielc.

Na projekty od kielczan do 12 edycji Budżetu Obywatelskiego Urząd Miasta czeka do 6 maja. Wzorem lat ubiegłych wnioski można zgłaszać wyłącznie elektronicznie za pomocą platformy internetowej bo.kielce.eu. Osobom, które nie posiadają dostępu do komputera lub Internetu, miasto zapewni możliwość zgłoszenia projektu w dwóch punktach. W siedzibie Urzędu Miasta Kielce przy ulicy Strycharskiej 6, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00 oraz w Centrum Organizacji Pozarządowych, ulica Wojska Polskiego 52 od 16 kwietnia do 5 maja, w godzinach od 16:00–18:00.

Lista wszystkich zgłoszonych przez mieszkańców projektów zostanie opublikowana do 8 maja, następnie projekty zostaną poddane weryfikacji formalnej i merytorycznej. Listę projektów ocenionych pozytywnie i negatywnie poznamy 30 sierpnia. W przypadku negatywnej oceny wnioskodawcy będą mieli 7 dni na złożenie odwołania od tej oceny.

Fot. UM. Kielce

Opr. WM.