​Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ już po raz siódmy wydał bezpłatny Informator dla pacjentów

Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ już po raz siódmy wydał bezpłatny Informator dla pacjentów. Ma to związek z ogromną liczbą zmian, jakie nastąpiły w ostatnich latach Skupiono się na przybliżeniu osobom ubezpieczonym, jakie świadczenia im przysługują i czego mogą oczekiwać w placówkach medycznych. Zaczęła się era e-zdrowia, czyli po e-zwolnieniu mamy obowiązującą od 8 stycznia 2020 roku e-receptę, wprowadzono również elektroniczne potwierdzanie zleceń na wyroby medyczne. Kolejna zmiana to zastąpienie Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Narodowy Fundusz Zdrowia rozszerzył też działania w zakresie profilaktyki. Ważną zmianą, jaka zaszła w roku ubiegłym w Świętokrzyskim Oddziale NFZ jest utworzenie nowoczesnego Punktu Obsługi mieszczącego się w Kielcach przy al. IX Wieków Kielc 2a. W omówione zostały poszczególne rodzaje świadczeń opieki zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad ich realizacji oraz zakresu usług do jakich pacjent ma prawo. Informator zawiera listy placówek medycznych udzielających świadczeń w trybie nagłym tj. z zakresu nocnej i świątecznej pomocy medycznej, szpitalnych oddziałów ratunkowych i izb przyjęć. Informacje o pozostałych placówkach wraz z terminem oczekiwania na przyjęcie, można znaleźć na stronie internetowej Funduszu w zakładce „Informator o Terminach Leczenia” lub dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta. Informator jest do odebrania zarówno w siedzibie ŚwOW NFZ przy ul. Jana Pawła II 9 , jak i w Punkcie Obsługi przy al. IX Wieków Kielc 2a.

Mówi Beata Szczepanek rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.