​Zakończyło się drążenie ostatniego tunelu metra na Bródnie

Tarcza T.B.M. Anna przebiła się do szybu stacji Trocka, tym samym zakończyliśmy przełomowy i najtrudniejszy etap budowy wschodniego odcinka II linii metra, czyli drążenie tuneli. Przed nami prace wykończeniowe i montażowe, m.in. przy układaniu torowiska.

Mimo mrozów i śniegu prace na budowie nie zwalniają, a Targówek jak niegdyś Ursynów przeżywa dynamiczny rozwój ze względu na liczne inwestycje, w tym budowę metra.

Duże wrażenie robi ogromna kubatura stacji Bródno. Docelowo znajdzie się tu 11 torów odstawczych a podziemna konstrukcja stacji ma prawie 700 metrów długości, będzie to największa podziemna konstrukcja na II linii. Widać już większość podziemnej konstrukcji stacji, trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych.

Na stacji Kondratowicza trwają intensywne prace instalacyjne. W tym miejscu gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej.

Na najmniejszej stacji Zacisze ruszyły prace malarskie i wykończeniowe. Trwa tez instalacja systemu wentylacji.

W tym roku pierwszy z 37 nowych pociągów metra powinien przyjechać do Warszawy.