Pacjent ma prawo do złożenia skargi

Narodowy Fundusz Zdrowia nadal otrzymuję dużą ilość skarg dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych. Brak kontaktu telefonicznego z placówką medyczną, brak możliwości umówienia się na wizytę w tym samym dniu czy odmowa zapisania do lekarza. Są to najczęstsze powody skarg, które wpływają do Świętokrzyskiego Oddziału NFZ w Kielcach.

- Cieszy fakt, że liczba skarg z roku na rok maleje. Jednak wciąż docierają do nas sygnały dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych.- mówi Agnieszka Białas- Sitarska, rzeczniczka funduszu.

Pacjent ma prawo do złożenia skargi do NFZ, jeśli:

  • odmówiono mu zapisania się do lekarza
  • odmówiono mu wykonania świadczenia
  • kazano mu zapłacić za świadczenie, które powinno być wykonane w ramach ubezpieczenia (bezpłatnie dla pacjenta)
  • ma trudności z zapisaniem się do lekarza, np. zapisy możliwe są tylko osobiście lub w wyznaczone dni
  • lekarz nie przyjmuje pacjentów w godzinach, w których powinien
  • otrzymał receptę bez refundacji, która mu przysługuje.

Skargę można składać pisemnie, ustnie lub przez e-mail. Nie mogą być one jednak składane anonimowo.

Fot. Pixabay. com

Opr. WM.