Pacjent ma prawo do złożenia skargi
13/03/2024 - 10:59
Narodowy Fundusz Zdrowia nadal otrzymuję dużą ilość skarg dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych. Brak kontaktu telefonicznego z placówką medyczną, brak możliwości umówienia się na wizytę w tym samym dniu czy odmowa zapisania do lekarza. Są to najczęstsze powody skarg, które wpływają do Świętokrzyskiego Oddziału NFZ w Kielcach.
- Cieszy fakt, że liczba skarg z roku na rok maleje. Jednak wciąż docierają do nas sygnały dotyczące nieprawidłowości w placówkach medycznych.- mówi Agnieszka Białas- Sitarska, rzeczniczka funduszu.
Pacjent ma prawo do złożenia skargi do NFZ, jeśli:
- odmówiono mu zapisania się do lekarza
- odmówiono mu wykonania świadczenia
- kazano mu zapłacić za świadczenie, które powinno być wykonane w ramach ubezpieczenia (bezpłatnie dla pacjenta)
- ma trudności z zapisaniem się do lekarza, np. zapisy możliwe są tylko osobiście lub w wyznaczone dni
- lekarz nie przyjmuje pacjentów w godzinach, w których powinien
- otrzymał receptę bez refundacji, która mu przysługuje.
Skargę można składać pisemnie, ustnie lub przez e-mail. Nie mogą być one jednak składane anonimowo.
Fot. Pixabay. com
Opr. WM.